Members on Board

Bismillah
Alhamdulillah.. syukur pada ALLAH atas segala kurnia dan kasih sayangNYA dapat jugak sy update blog walaupun busy sejak kebelakangan ini. Demi sahabat dan followers yang di kasihi yang dahagakan ilmu.. sy jadi semangat untuk berkongsi sesuatu malam ni..

Sy nak berkongsi dengan semua mengenai mutiara kata Ibnu Taimiyah

Sungguh ada benar kata -kata dari Ibnu Taimiyah ini..

"Hubungan antara kita dengan Allah adalah umpama seperti seekor burung, di mana takut merupakan sebelah sayap burung itu (kiri), dan sebelah lagi sayapnya adalah harap.(kanan) Takut akan nerakaNYA.. dan berharap akan syurgaNYA..

Dengan perasaan takut dan ngeri itulah kita menjauhi segala laranganNYA . lantaran neraka itu amatla pedih azabnya..Kita pasti sedaya upaya menjauhi apa jua bentuk yang menjerumus ke arah sayap kiri... 


Burung comel.. ^_^

 Begitu juga dengan sayap kanan.. Kita berharap agar ALLAH menempatkan kia di JANNAH yang teratas.. tapi mana mungkin.. jika kita tidak berbuat apa-apa.. untuk memiliki JANNAH itu.. Sudah pasti bekalan amalan kita..Amalan hari akhirat.. maka itu dgn harapan kita terus bangkit dan tidak putus asa dlm beribadah pada ALLAH. 

Kerana CINTA kita adalah umpama badan pada seekor  burung.. jika badan itu ada cinta pada ALLAH.. kedua-dua sayap itu pasti berguna..^^. tanpa salah satu pasti tak membawa tubuh sang burung.. 
Di kanan takutkan neraka.. di kiri mengharap Syurga...

Itula perumpamaan Ibnu Taimiyah.
Pada mata zahir , kita melihat burung tu sekadar seekor haiwan ciptaan ALLAH. .. bebas terbang kiri dan kanan.. rendah dan tinggi..
Tapi bila melihat dan mata hati...Ianya cukup bererti.. yang boleh memberi inspirasi . MENUJU SYURGA ^^
Free Template Blogger collection template Hot Deals SEO

0 Ekor Rama-Rama Berbicara: