Members on Board

Hari tu sy cite pasal kuih raya kan?? so hari ni sy cite pasal duit raya la pulak ek...hehe..kalau raya je mesti semua nak duit raya..tak kira budak kecik ke, budak besar ke...semua pun nak..klu sy mestilah nak, sapa tak mau duit kan...haha


Duit raya dah tersedia!! Semangat ni masukkan duit dlm angpau..awl2 sudah masukkan..hehe..bkn duit sy laa, duit abah sy..sy mana layak lg nak bg duit raya, belum kerja,takda income lg..yg dah ada income tu blh la bg duit raya..sy ni layak utk dibagi duit raya..wakakaka!! kat gmbr tu baru separuh yg sy masukkan..ada lg..lain sampul lain la jumlah didalamnya..haha..angpau besar, besar la duitnya..angpau kecik,kecik la duitnya...hahaha..so korg semua nak angpau besar ke angpau kecik??? (tanya soalan cepumas..hahaha!! :p ) budak zaman skrg ni pandai betul menilai duit..dia dah tau duit tu byk ke sikit..klu setakat satu ringgit kot2 dia tak pandang..hahahaha~~budak zaman dulu satu ringgit tu pun kira byk dah..dulu time sy kecik2 mmg byk la dpt duit raya..seringgit pun takda lah nak cerewet sgt..klu zaman dulu lg..duit syiling yg mereka dpt pun dah kira byk...skrg byk perubahan..harga barang naik kot, tu la budak2 ni minta duit lebih...haha..macam la sudah berumah tangga yerrr....duit seringgit pun tak pandang...paling2 pun beli keropok la, mercun la, bunga api la..tak fikir pun yg benda tu merbahaya kan??nnt dah kena bru menyesal..tp klu budak2 yg nak duit lebih utk bt simpanan, tu lg bgs..byk faedah kan...dulu sy mcm tu la...lawan dgn adik sapa paling byk dpt duit raya..then masukkan dlm bank Tabung Haji..kunun sapa paling byk duit dlm akaun la tu..hahaha..bukan duit raya je, tp baki duit pg sekolah pun masuk tabung...smpi la ke form 5..masuk matrik takda dah menabung....sampai skrg..sbb skrg dah ada kad bank sendiri..nak simpan ke nak keluarkan ke, tu hak kita sendiri..hehe..klu ditengok2 la mmg byk faedah menabung tu...duit dlm akaun bank Tabung Haji pun dah byk..tak perlu la tau brapa byk..klu simpan lg, insyaAllah dah blh pg umrah n haji..wahhh, best tu..hehe

Lagi satu sy nak citer ni hah..klu sy pg ziarah rumah kwn2 abah atau ibu, mesti mereka sangka sy ni msh budak sekolah rendah..mmg budak pun...budak U..hahahaha!! so mesti la dorg bg duit raya...happy nyer bla dpt raya..ni la kelebihan org yg berbadan kecil ni..padahal umur dah tua...hahaha..tiap tahun raya, mesti ada yg tny kat abah atau ibu, anak kamu ni darjah berapa??haha..darjah??bukan darjah dah ni..masok universiti dah..ketawa sy sendiri..lucu betul..org tu plak ckp..”ohh masok U dah..tp badan mcm budak darjah 5..keciknya”..haha darjah 5 tapi 9 tahun dulu..hehe..tak tau la raya thn ni..mgkn ada kot yg tny..kali ni klu dorg tny, sy jwb bru darjah 5, so dapat la duit raya..wakakakaka!!! sbb budak umo 19 tahun 9 bulan ni kira dah besar..tak layak nak dibagi duit raya dah..hehe...itulah yg org akan tny, anak belajar di mana..so bila ibu bapa kita jawab anak kita belajar kat sini, kat sana..senang jgk hati dorg nak ckp kan..anak dah berjaya smpi ke Universiti...org tak akan tny kita yg lain2..tu la satu soalan yg ditanya setiap kali sy pg beraya kat rumah kawan parents sy..hehe..utk org yg dah dewasa ni, dapat duit raya ke tak ke tu bukan persoalannya, yg penting ziarah-menziarahi rakan2 & bermaaf-maafan ant satu sama lain..

That’s all..take care & Assalamualaikum...

P/s: sapa2 yg nak duit raya, meh la dtg rumah sy yerr~~hanya umo dibawah 15 tahun je layak dapat duit raya..16 & above dapat kuih raya..hehehe (mcm la duit tu sy yg punya..hahaha :p )


Free Template Blogger collection template Hot Deals SEO

4 Ekor Rama-Rama Berbicara:

SimplySeoul said...

mau angpau extra besar...hehe.

Siti Zalikha Mohd Ridzuan said...

extra besar???haha..bole3..

♥ Dea ♥ said...

ala...nk duet raya gakk..:P

Siti Zalikha Mohd Ridzuan said...

<3 Dea <3 : nak duit raya jgk??meh la dtg rumah..hihihi